+32 495 21 42 72 | info@b-creative.be

Hoe stel ik email in op Mac mail?

Wil je je email account toevoegen aan Mac Mail? Dan ben je in deze handleiding op het juiste adres. Via deze handleiding leggen we je uit hoe je je email account configureert in het Mail programma van je Mac.

Stap 1

Allereerst start je je Mac Mail op. Klik bovenaan bij “Mail” op “Voeg account toe…”.

voeg account toe

Stap 2

Er verschijnt nu een nieuw venster, bij dit venster kies je voor “Andere Mail-account…”.

account type

Stap 3

Je geeft nu je naam, email adres en wachtwoord in en klikt vervolgens op “Log in”.

mail toevoegen

Stap 4

Je krijgt nu de melding dat de controle van je gegevens mislukt is, dat is geen probleem aangezien we toch handmatig de mailserver dienen in te geven. Bij “Server inkomende e-mail” en “Server uitgaande e-mail” neem je hetgeen over dat in de afbeelding hierboven staat. De overige gegevens voer je zelf in met de gegevens waarmee je het email account in DirectAdmin hebt aangemaakt. Zodra je dat gedaan hebt klik je weer op “Log in”.

mail instellingen

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je email account toegevoegd aan Mac Mail!