Web Design & Grafisch Ontwerp
Onze oplossing voor webmail: overal in de wereld 24/7 al jouw emails lezen & versturen zodat je niet belemmerd wordt in je werk.
Inloggen in webmail
Dat klinkt goed. Maar waar log ik nou eigenlijk in op webmail? Goeie vraag. Om webmail te kunnen gebruiken, moet je domeinnaam gekoppeld zijn aan een hosting pakket, die je eveneens kan verkrijgen bij B-CREATIVE. De email moet namelijk uitgelezen en verstuurd kunnen worden en dit gebeurd via de veilige en snelle email servers. Zodra jouw domeinnaam gekoppeld is aan een hosting pakket bij B-CREATIVE, kun jij jouw webmail op elke plek in de wereld bereiken via de urls:
Webmail link: 4 oplossingen:
- https://www.jouwdomeinnaam.be/rainloop/ (mooie interface en snel) – momenteel aan te bevelen!
- https://www.jouwdomeinnaam.be/roundcube/ (goede interface en snel)
- https://www.jouwdomeinnaam.be/squirrelmail/ (basic)
- https://www.jouwdomeinnaam.be/webmail/ (deze neemt de default, maar is niet altijd de beste keuze voor jezelf)
Uiteraard vervang je jouwdomeinnaam.be voor je eigen persoonlijke domeinnaam.
Wat is webmail?
Webmail is een online programma of website waar jij, overal ter wereld vanaf elk apparaat, computer of zelfs mobiele telefoon al jouw email kunt lezen en versturen. Je hoeft enkel je emailadres en bijbehorend wachtwoord in te voeren waarna jij volledig toegang hebt tot jouw volledige email. Hierin kun jij ook gebruik maken van al jouw contact personen. De webmail is onder zeer uitgebreid met extra gratis features boven de standaard features die we al bieden. Een overzicht:
- Nieuwe skins/layouts zijn toegevoegd (Apple skin, Outlook skin, Android skin en meer). > De skin kan je wijzigen door in de webmail op “Instellingen” te klikken, naar “Gebruikersinterface” te gaan en hier de huidige skin te selecteren zodat je deze kunt wijzigen.
- Agenda mogelijkheid waarin jij jouw afspraken simpel kan bijhouden en beheren.
- Actuele nieuwsberichten kunnen via een ingevoerde feed weergegeven worden
- Uitgebreide handtekening maker waarmee jij gemakkelijk een persoonlijk onderschrift maakt.
- Weerberichten worden live per locatie weergegeven
- Betere mobiele weergave zodat jij gemakkelijker via een mobiel kunt werken
Voordelen webmail
- Je hebt geen email programma nodig en kunt je email overal ter wereld uitlezen
- Je email blijft veilig opgeslagen op de server
Eenvoudig en snel in gebruik
Wil je je email account toevoegen aan Mac Mail? Dan ben je in deze handleiding op het juiste adres. Via deze handleiding leggen we je uit hoe je je email account configureert in het Mail programma van je Mac.
Stap 1
Allereerst start je je Mac Mail op. Klik bovenaan bij “Mail” op “Voeg account toe…”.
Stap 2
Er verschijnt nu een nieuw venster, bij dit venster kies je voor “Andere Mail-account…”.
Stap 3
Je geeft nu je naam, email adres en wachtwoord in en klikt vervolgens op “Log in”.
Stap 4
Je krijgt nu de melding dat de controle van je gegevens mislukt is, dat is geen probleem aangezien we toch handmatig de mailserver dienen in te geven. Bij “Server inkomende e-mail” en “Server uitgaande e-mail” neem je hetgeen over dat in de afbeelding hierboven staat. De overige gegevens voer je zelf in met de gegevens waarmee je het email account in DirectAdmin hebt aangemaakt. Zodra je dat gedaan hebt klik je weer op “Log in”.
Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je email account toegevoegd aan Mac Mail!
Soms kan het gemakkelijk zijn om het emailverkeer via Gmail te laten lopen. Gmail heeft de functionaliteit om een bestaand emailaccount toe te voegen aan je account binnen Gmail. Hoe je dit doet leggen we je in deze handleiding uit.
Ga om te beginnen naar https://gmail.com/, log hier in met een bestaand Google account.
Stap 1
Zodra je ingelogd bent ga je naar het gereedschaps icoontje rechts bovenaan op de pagina, klik hierop en selecteer “Instellingen“. Er klapt zich in dit geval een menu / dropdown uit welke eruit ziet als in het plaatje hieronder.
Stap 2
Je komt nu op een nieuwe pagina terecht, selecteer boven in het menu “Accounts“. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om een eigen e-mail account toe te voegen. Hier klik je op : Een e-mailaccount toevoegen.
Stap 3
Er opent nu een nieuw venster, in dit venster geef je je email adres op zoals aangemaakt in ons DirectAdmin controlepaneel.
Daarna krijg je de mogelijkheid om de emailgegevens in te geven. Let op dat je dit zorgvuldig doet, anders zal de email niet goed opgehaald kunnen worden. Hieronder een opsomming van hetgeen je moet invoeren:
- Gebruikersnaam mag je jouw eigen gemaakte emailadres invoeren
- Wachtwoord voer je het wachtwoord in dat jij gekozen hebt bij het aanmaken van het emailadres in ons DirectAdmin controlepaneel.
- Bij POP-server voer je in: mail.zxcs.nl
- Bij de poort, kies je de poort : 995
- Een kopie van opgehaalde berichten achterlaten is optioneel. Indien je dit wil, vink je dit aan. Aangezien gmail ze ook bewaard adviseren wij dit uit te laten staan.
- Altijd een beveiligde SSL verbinding gebruiken moet aan, zodat jouw email verkeer volledig geëncrypt is en niet te onderscheppen valt.
- Binnenkomende berichten labelen is optioneel. Stel je wil dat ze automatisch in een map komen of een bepaald label krijgen, dan kan je dat aanvinken. Anders mag deze uit blijven staan.
- Binnenkomende berichten archiveren is ook een keuze en optioneel. Indien aan, slaan ze je inbox over en komen ze gelijk in een archief waardoor je ze niet ziet, tenzij je er naar zoekt.
Stap 4
Eenmaal alles nagelopen en ingevoerd, klik je op de knop: “Account toevoegen“.
Let op! Gmail werkt met een POP3 verbinding. Als je wilt dat de email ook bij ons op de mailserver blijft staan, dien je een kopie op de server achter te laten.
Stap 5
Je krijgt nu de melding te zien dat het toevoegen geslaagd is. Krijg je een andere melding te zien dan zijn mogelijk de ingevoerde gegevens onjuist of de betreffende domeinnaam nog niet zo lang geleden gekoppeld aan je webhosting pakket. Wanneer je ook emails wil versturen via Gmail volg je de volgende stappen.
Stap 6
Je voert je naam in waarmee de emails verstuurt dienen te worden en klikt op “Volgende stap“.
Stap 7
Geef bij “SMTP-server” de gegevens in zoals weergegeven staan in de afbeelding hieronder. Selecteer poort 465 en geef weer de inloggegevens van je email account in. Daarnaast selecteer je “Beveiligde verbinding via SSL“.
Je krijgt nu een scherm te zien waar je een controlegetal dient over te nemen vanuit je emailaccount, typ het over en klik op controleren om het toevoegen van je emailaccount te doen slagen.